Skrivet av: pluppa | 8 juli, 2016

Är vi skapade ur ett svart hål?-vad säger Gud?/Pluppa


Såg nyss ett intressant program på kunskapskanalen som hette Kosmos.
Går i repris 14/7 23.25 om nån är vaken då 😉

I vart fall så diskuterades det friskt om vad som egentligen sker i
dessa svarta hål.

Var det kanske där som the BIG BANG skedde och vi blev till?

Men vänta lite nu………..

What about Gud?!

Gud skapade jorden……………..

Var det hen som slängde ner oss i det svarta hålet???

Det snurrar runt massa tankar här som ni ser ;-D

Nån mer som såg programmet och vad tyckte ni?

Nån mer med tankar? 😀

Kram/Pluppa

Responses

  1. Jag såg det också. Om det var programmet som också handlade om parallella universum. Då kom jag genast att tänka på att det kanske finns en exakt likadan planet som Jorden där, men att det är ”himlen”. Och som det t.o.m står i Bibeln:”….och då ska vi mötas, ansikte mot ansikte, såsom i en spegel…” (Vårt rätta jag utan förställning?)

    Kram
    Kao

    • Jaa,det var det programmet.
      Jag kanske ser reprisen också,vem vet 😉
      Det satte igång en himla massa tankar i mitt
      lilla huvud 😀
      Mycket intressant var det.

      Kram/Pluppis

      • Samma här. Kände att jag fick en massa aha-upplevelser när jag såg programmet ;-).
        Kram // Kao

      • Exakt!
        Kram/Pluppis

      • En planet med antimateria?

  2. Jag (och säkert flera andra) väntar fortfarande på att du ska börja skriva inlägg på din blogg igen…
    //Kram från Kao

    • Jag vet inte vad jag ska skriva Kao. Kram/Pluppis

      • Du har säkert något att berätta. Det har du alltid. Det är kanske du som inte tror att det du tänker skriva inte intresserar andra, men det gör det.
        Kramar
        Kao

  3. …..du kan ju t.ex skriva om Aftonbladets journalistjakt på pedofiler som pågår för fullt. Det är ju ett av de ämnen som ligger dej närmast hjärtat. Det vet jag ju sen förr.
    🙂
    Kram
    Kao

    • Jaa,jag har tänkt på det själv. Blir så förbannad,Jaa,du vet😉. Jag har skrivit ut lite av artiklarna idioterna skrivit dom sista dagarna. Tittat på tv om polisidioterna osv……. Kram/Pluppis

      • Ja, jag vet ju. Nu väntar jag på att få se vad just DU skriver i detta ämne. Räknar dej som expert. Journalister är just journalister – och polis- och rättsväsendet är ju som de är….
        // Kram från Kao


Kommentera

Kategorier

