Skrivet av: pluppa | 12 oktober, 2014

12 dagar som rökfri/Pluppa


Känner mig JÄTTEDUKTIG!!!
Intalar jag mig varje dag.
Dom första dagarna gjorde jag inget annat än tänkte på cigaretter.
Uj uj uj!
Varje reklampaus kunde jag tänka………Då hinner jag ut och röka.
Sen började jag gå ut på balkongen med min Nicorette pepparmint

och ta ett par duschar.

Doktorn som ska operera bort starren blir glad.
Tandläkaren blir glad.
Jag är jätteglad att jag klarar av detta!

Måste nästan bli ett par tummar upp för mig!

Kram på er där ute i bloggosfären!!!/Pluppis
Responses

  1. Du ÄR jätteduktig!!! 🙂

    • Tack 😀
      Skönt att nån annan än jag själv tycker det 😉
      Kram till dig/Pluppis

      • Du inspirerade mig – har varit rökfri sedan jag läste ditt inlägg. Men sluta helt får bli en annan gång.

        Kram

      • Vad kul Imsy 😀
        Jaa,man måste ju bestämma sig,på riktigt,annars
        tror jag inte att det funkar,alls.
        Men du var duktig som testade på 🙂
        Kram igen/Pluppis

  2. Jättebra, perfekt ju! Vad strongt av dig!! Tummarna upp. 😀

    Kram

    • Visst är det 😀
      TACK!!!

      Kramen/Pluppis

  3. Bra gjort stort grattis o lycka till.
    Go kram.

    • Tack 🙂
      Det SKA gå bra!!!
      Kramen tillbaka/Pluppis

  4. Tummen upp! Jag håller stenhårt på dej och att du klarar det. Du är ju en envis rackare när du så vill ;-).

    Jag funderar nu stenhårt på att försöka sluta och snusa i stället. Det är i.a.f bättre än att röka. Utan problem klarar jag ju en 12-timmars flygresa utan cig, men med snus i stället.

    Nu när jag har drabbats av K.O.L är det angelägnare än nånsin.

    Allt gott till dej och LYCKA TILL 🙂
    Kramen
    Kao

    • Tack 🙂

      Om inte snus så kan du ju köpanicorette spray eller
      sugtabletter eller så?!

      Det är en av anledningarna att jag slutar,för min
      mamma har drabbats och jag vill INTE drabbas.
      Dessutom blir det operation här snart (starr) och
      då är det inte heller bra att röka.

      Allt gott tillbaka till dig och tack 😀

      Kram/Pluppis

      • Du har starr??? Det var ju inte bra. På ett öga eller på båda? Men jag har hört att operation mot starr är både snabb och smärtfri och ger ett fantastiskt resultat 🙂
        När sker operationen?
        ———-
        Gällande rökningen: Spray och tabletter funkar inte på mej.

        Tråkigt att din mamma också drabbats av K.O.L. Det är i princip bara rökare som drabbas. Eller passiva rökare. Min morfar var bara 36 år gammal när han drabbades av lungsjukdom, men jag vet att det var av limångor. Han var med och startade Norges första skofabrik. Han dog när min mamma bara var sex år.

        Kram
        Kao

      • På båda ögonen,men tar det värsta först.
        Det är lite tidigt minst sagt,men jag brukar
        ju vara ”först” med annorlunda saker 😉
        Brukar väl ta en 10 min sissodär.
        Om ett par månader ungefär.

        Okej!

        En kompis till mig hjälper ibland en vän
        som inte kommer ur sängen och ligger
        med syrgas hela tiden och så vill jag
        verkligen inte ligga.

        Kram/Pluppis

  5. Tummen upp x 1000 och mååååånga pussar och krammar ❤
    Hipp Hipp Hurraaaaaaa! 😉

    • Man tackar,man tackar 😀
      14 dagar idag!
      ♥-kraam/Pluppisen

  6. Heja på, du är duktig, kraam.

    • Tack 🙂
      tre veckor på tisdag och det går
      rätt så bra faktiskt.
      Liite extra irritation ibland bara.
      Stubinen är kortare helt enkelt 😉

      Kraam/Pluppis

  7. 14 dagar! Då har du ju klarat den värsta krisen. Men du använder spray och då är du inte nikotinfri. Tyvärr håller du liv i beroendet genom det. Tror du att du kan trappa ned på sprayen?

    Jag håller mina tummar för dig så de vitnar! Lycka till. Det är strongt!
    Kram!
    /Skvitt

    • Japp!

      Jag har ett nedtrappningsschema som
      jag håller mig till,men tar oftast lite mindre
      än vad som rekomenderas,så du har rätt
      att helt nikotinfri är jag inte,ÄNNU 🙂
      Men det kommer det med.
      Har ju rökt sen jag var 12,så det är ju en stund;-)

      Det tackar jag för!
      Tycker själv att jag är duktig,faktiskt.

      Kram/Pluppis

      • Du är duktig! Jag önskar jag kunde vara lika duktig.

        Kram!
        /Skvitt

      • Du kan………….Bara du bestämmer dig.
        Jag lovar!


Kommentera

Kategorier

