Skrivet av: pluppa | 1 mars, 2014

Att sluta röka!


I går slutade jag att röka och jag hoppas att jag kan klara av det!

Jag har rökt i över 40 år,så alldeles lätt blir det väl inte,men
jag har i varje fall förutsatt mig att det ska gå.

Jag vet ju inte vad som väntar mig riktigt och hur jobbigt det kommer att bli?!

Om ni har några tips för att bättre klara av detta så tar jag tacksamt emot dessa!

Vad har ni för erfarenheter och tankar om detta?

Negativa som positiva.

Kram/Pluppis

Responses

  1. Jag hoppas innerligt att du klarar av att sluta röka. Det är bara viljan och den rätta inställningen som gör så att man lyckas. Har själv varit rökare men slutade helt för c:a 13 år sedan. Men innan dess försökte jag sluta tidigare men fick några ”återfall”. Det gäller att man inte ger upp, även om det skulle bli några ”bakslag”.
    ♥ Puss & Kram ♥

    • Det hoppas jag också 🙂
      Jaa,det är väl det antar jag.
      Blir ju inte förvånad egentligen och som vanligt
      ligger du steget före med några år 😉
      Antar att man inte ska vara alltför arg på sig själv
      om det blir några ”bakslag”.
      Har köpt plåster och nån spray som hjälpmedel i början.
      Kunde du,så kan väl jag,eller hur 😉
      ♥Puss och kram tebagers ♥ / Pluppisen

  2. Hejsan. Det går om du ger dig fanken på det. Lycka till o go kram.
    Ha en fin helg,

    • Antar att det är så!
      Tack och go kram tillbaka.
      Detsamma önskar jag dig. /Pluppis

  3. En grej är att försöka ta en dag i sänder. Ev kortare om det blir nödvändigt. Intala dig att det är du som bestämmer o ej den lille fule f-n. Ett annat tips är att inte svära ngr löften som typ aldrig röka mer. Hade själv varit storrökare i många hår när ja la av. Trots att ja varit rökfri i mer än tio år kan Ja ej veta va som händer. Ett vet ja. Tänker ja lika i morgon som idag klarar ja det definitivt då med. Gör ingen stor affär av det med tiden faller det sig naturligt

    • Låter som goda råd alltihop 🙂

      Kram/Pluppis

  4. Hoppas verkligen du klarar det. Du har klarat så mycket annat i livet.
    ——
    Jag tillhör skaran av ‘loosers’ när det gäller att sluta röka. Har försökt flera gånger men blir deprimerad och t.o.m folkilsken.

    Tidigare rökte jag ca 20/dag. När jag fick barn (för 24 år sen) rökte jag ‘bara’ ca 10-12, under köksfläkten, och sen 8 år tillbaks enbart 6-7/dag och aldrig utomhus när jag ska någonstans.

    Vore naturligtvis bäst att sluta helt, men det funkar inte och nu har jag början till KOL, säger doktorn. Ändå funkar det inte för mej att sluta.

    Men du kommer nog klara det, det hoppas jag verkligen.

    Allt gott till dej!
    Kaoskram

    • Det hoppas jag med!
      Värst är det efter jag ätit faktiskt och det är väl tur
      att det inte är nån i närheten just då 😉

      Tycker inte du ska se dig som ”looser”
      Vet att det finns olika läkemedel läkare kan ge också,
      för att sluta röka
      som jag rekomenderar att du pratar med läkare om
      speciellt om du redan är i början med KOL!

      Prata med dom om det!!!

      Håll en tumme för mig så håller jag en för dig
      om att du pratar med läkaren om hjälp med att sluta.

      Kram vännen/Pluppis

      • Har redan gått en kurs i ‘sluta röka’. Jag tror på hypnos men har inte råd med sånt.

        Kram
        Kao

  5. Hur går det med rökandet?

    Kaoskram

    • Av olika anledningar ska jag sätta ett nytt datum!
      Kram/Pluppis

  6. Du KAN! Det vet jag! ♥

    • Det tror jag också.
      Men jag måste bestämma ett nytt datum,av
      olika anledningar!
      <3-kram/Pluppisen

    • ❤ kram ska det vara!

  7. Svårt att veta vad som är bäst just för dig, vi är ju alla individer med olika egenskaper… När jag slutade röka (för sista gången?) så hade jag en långdragen förkylning… trots att jag blev frisk i övrigt så hade jag en envis och jobbig hosta kvar under lång tid. Jag började misstänka lungcancer… och slutade röka för att kolla läget! Hostan försvann… Känslan av att tro att jag kunde vara allvarligt cancersjuk gjorde att jag aldrig haft lust till tobak igen… 😉 Med andra ord…. finner du en 100-procentig övertygelse att du vill/ska sluta så lyckas du…. Övriga råd har jag inte att ge… 🙂

    Det är ett tag sedan du skrev det här inlägget… Hur har det gått?

    • Joo,det klart!
      Hoppas slippa en långdragen förkylning för
      att lyckas med konststycket 😉
      Den 100.procentiga övertygelsen har jag
      nog hittat tror jag.
      Jag vill inte drabbas av KOL om jag inte redan
      har en släng av det. Morsan har det!
      Det borde räcka som övertygelse tycker jag 🙂

      Har åkt dit av olika anledningar,men ska sätta
      upp ett nytt datum för mig!

      Kram/Pluppa

    • Känner vi varandra sen tidigare?
      Känner inte igen ditt ”namn” riktigt?!
      Kram/Pluppa

      • Nej, vi känner inte varandra vad jag vet…


Kommentera

Kategorier

