Skrivet av: pluppa | 19 november, 2013

Läser en bok som heter ljusfolket/Pluppa


Den är intressant,igenkännande och så mycket mer!

I baksidestexten står bland annat: ”Alldeles för många av oss låter rädslan styra våra liv. Vi är
rädda för att aldrig hitta kärleken,rädda för att välja fel jobb och fullständigt livrädda för att dö.
Vissa av oss är så rädda för döden att vi inte vågar leva livet fullt ut.”

Hur sant är inte det?!

Vidare står det: ”Följ med på en resa bland änglar och onda andar,tvillingsjälar och utomjordingar – en resa till andra sidan!”

Blir ni inte liiite nyfikna?

Jag tycker ju allt i ämnet är intressant och spännande så jag är ju lite partisk på så sätt
Benny Rosenqvist har skrivit den.

Så NU kommer min fråga till er!

Vad tycker/tror ni om ett liv efter detta?
Existerar det?

Hoppas ni tittar in och har en åsikt! 🙂

Responses

  1. Ja a då jag har beslutat mej för att tro det. ★
    Det finns ju också så många som får upp minnesbilder …

    • Vad bra! Då är vi i alla fall två 😉
      Jaa,många har minnesbilder och kvardröjande känslor av att
      ha träffat andra tidigare t.ex fast man vet att man inte träffats i detta livet osv…..
      Kul att du kom in 🙂
      Kraam

  2. Om han inte skrivit den med Ingrid Carlqvist skulle jag kanske trott på den eller i alla fall köpt boken.

    Fattar inte hur han kunnat skita ner sitt namn med det spöket.

    • Förstår din tanke och jag tänkte den själv.
      Men tänker i alla fall läsa klart boken och efter det bilda mig en uppfattning.
      Carlqvist är ingen ”idol” av mig direkt!

      Det är ett frågetecken från mig med!

      Frågeställningen kvarstår: Finns det ett liv efter detta?

  3. Ett liv efter detta tror jag inte på. Vet ej om ja har ngn morgondag, så det gäller o göra det bästa av dagen, eg bara för stunden. Men för somliga är det på ngt sätt tabu att prata om att man kanske inte lever nästa dag. Nu är det inte alls så att ja väntar på slutet. Jag mår förbaskat bra. Go kram till dig Pluppa.

    • Också ett bra sätt att se på saken 🙂
      Döden finns ju vare sig vi vill eller inte.
      Så jag anser att vi borde prata om det/den!
      Alla får vi tro vad vi tror och jag är glad för att
      du klargjorde din.
      Bra att du mår bra
      Kram tillbaka

  4. Japp. Inget snack om saken.

    Varma hemikramar till trollmor ♥

    • Visst är det så!!!

      Kramen tillbaka ❤ / Pluppis

  5. Det är min fulla övertygelse om att det finns ♥
    Kram och tack för att du började blogga igen! 😀

    • Min också ^-^

      Kram tillbaka raring ♥ /Pluppisen 😀

  6. Tror på en slags liv/närvaro efter döden. ANDE-tag? Vårt medvetande är en slags energi och energi kan enligt vetenskapen inte förstöras, men den omformas.

    Jag hoppas på att få träffa Jesus den dag jag dör. 😉

    Kaoskramar

    • Allt runt omkring oss är ju energier och kan ju
      precis som du säger inte förstöras 🙂

      Vem vet,det kanske du gör 😉

      • Försöker undvika att förstöra för andra…


Kommentera

Kategorier

