Skrivet av: pluppa | 1 januari, 2013

Så skriver vi 2013/Pluppa


Nytt år,nya möjligheter!

Har ni avgett några nyårslöften?

Det har inte jag,men jag vet vad jag tänker och vad jag vill
och ska göra.

Jag ska fortsätta att ÄLSKA!!!

Mina vänner och andra medmänniskor,som kommer
i min väg.
Människor som kanske behöver hjälp,eller bara behöver
ett öra helt enkelt.

Jag ska be änglarna om hjälp,när det behövs och
fortsätta tända ljus för människor,både levande och döda.
Skicka dom ljus och kärlek.
För ni vet väl att änglarna finns och hjälper oss?!

Ju mer kärlek vi genererar,dess bättre för moder jord.

Så där är vad jag tänker mig för detta år.
Vad som händer på vägen,vet jag ju inte ännu,men om
jag försöker att skicka positiva energier omkring mig
så hoppas jag att det blir bra 😀

Så,hur var det nu då?
Har ni avgett några löften?

Skickar er kärlek på vägen!

Kramar/Pluppis

Responses

  1. Då skickar jag en riktigt stor kram fylld med värme och kärlek och tackar för att jag blev bönhörd och kan läsa dina fina rader igen.
    Men löfte, nej det blev inget löfte.

    Men jag har ett stående löfte som gäller sedan urminnes tider, att se till de svaga och banka skiten ur alla härskare, som är över dem, med ord och penna!

    Kram!
    /Skvitt

    • Tack säger jag då 🙂

      Ditt stående löfte låter alldeles strålande i mina öron!
      Dom som inte kan eller vågar skrika själva behöver
      sådana som dig Skvitt.
      Så fortsätt med det du 😀

      Kram/Pluppis

      • Tack och stor kram, Pluppa!
        Du behövs också, liksom många andra jag har träffat i blggosfären.

        /Skvitt

    • Tack rara Skvitt för fina ord 😀

      Kram igen!

  2. Så fint o tänkvärt du skrivit vännen. Hoppas du haft bra i Jul o Nyår. Jag har haft det fint.
    God fortsättning o goa kramizar!

    • Men,tack 🙂
      Vad bra att du haft det fint.
      Det har jag också.
      God fortsättning själv och kramizar tebax/Pluppis

  3. Väldigt fint skrivet. Och tänkt. Visst är det kärlek och positiva vibbar vi alla borde skicka ut.

    Men nästan lika viktigt är det att få bort sittande regering, annars kommer egosamhället bara hårdna ytterligare och allt fler får lida. Det blir ju ingen glad av, förutom de som redan har allt och inte behöver riskera något.

    Varma nyårskramar
    Kao

    • Tack för det 🙂
      Det är sannerligen positiva vibbar som behövs,för
      det blir ju som ringar på vattnet.

      Jaa,jag hoppas verkligen på ett skifte,men oxå då att
      ”vänstersossarna” hoppar över till oss så att vi får lite
      att säga till om.
      Vi behövs verkligen i politiken!!!
      Det har blivit så otroligt kallt och jag blir mörkrädd av att
      se SD:s framgångar.
      Titta på Ungern 😦 FY säger jag bara.

      God fortsättning vännen och kram/Pluppis

      • Ungern är ett skräckexempel – och dit åkte Björn Söder (SD) när han tog en time out då järnrörsfilmen blev känd….
        ——–
        Jag har skrivit om barn i mitt senaste inlägg; fosterbarn eller adoptivbarn? Det är frågan.

        Kram
        Kao

    • Verkligen skräckexempel!
      Inte förvånad att det var just dit han reste.

      Svarat inne hos dig vännen 🙂

      Kram/Pluppis

  4. Det låter alldeles perfekt tycker jag moster P! Jag ska vara mer hälsosam och ta hand om mej och mina nära på bästa sätt jag kan. Tänka mer positivt!

    God fortsättning bästa du, kramar ❤❤❤

  5. Att vara mer hälsosam och ta hand om dina nära,låter som en
    strålande idé 😀
    Tänka mer positivt tror jag stenhårt på!
    Att sprida det runt omkring sig ger ringar på vattnet och tänk vad vi skulle kunna åstadkomma då 🙂

    God fortsättning till dig oxå rara vännen ❤❤❤
    och kram från MosterP

  6. Heeej, go´aste Pluppisen! 😀
    Glad att se dig här igen. Det du tänker, vill och ska göra låter helt underbart! Jag själv har inte gett något Nyårslöfte, men jag försöker att vara en så´n bra ”medmänniska” som möjligt.
    Kram, älskade vännen! / Rozie

    • Heeej raraste Grevinnan min 😀
      Tackar för det!
      Gör mitt allra bästa,precis som varje dag med detta med kärlek
      och goda energier 🙂
      Gjort det ett bra tag nu och det funkar ju dessutom.
      Har inte heller gett något nyårslöfte,det gör jag aldrig.
      Precis som du försöker jag ju vara en bra ”medmänniska” och att du är en väldigt god sån veeet jag med bestämdhet 🙂
      Du ”andas” goda energier,så därför ger du densamma raraste.
      Kram älskade vännen min/Pluppisen

      • Visst funkar det, med en sån sötnos som go´aste Pluppisen, vilken har jätte bra-iga energier , vilka hon kärleksfullt sprider och delar med sig av! ♥

      • Nu finns det ett nytt inlägg du ”lilla” Grevinna 😉 ❤

  7. Låter jättehärligt!
    Ska ta med mej dina positiva vibbar när jag flyttar 2:a mars till EGET boende (och dottern till eget. ÄNTLIGEN har vi skrivit kontrakt och allt är klart).

    För mej har 2012 varit ett hemskt år, där jag helt tappat mina goda vibbar. Så mycket dåligt har hänt. Det enda positiva är att jag skrivit färdigt min berättelse. 320 A4-ark blev det…..

    2013 KAN INTE bli värre 🙂

    Hör av mej på annat sätt.

    Massa kaoskramar och allt till dej, min vän.

  8. Inga löften här. men jag är äntligen så stark att jag orkar blogga igen.

    Varma hemikramar till goaste Trollmor ♥

  9. Och när tänker du skriva inlägg här då? Jag vet något bättre – Följ med mig till blogspot, jag hjälper dig! 😆
    Nu får jag väl en hord av förföljare efter mig som hojtar: Ta inte vår Pluppelipluppa ifrån oss! För då jäkl..!”
    Ohhhpps! 😯 Tänkte inte på deeee´! *rusar ut igen och gömmer mig*

  10. Hallå där Pluppan! Har hittat dig efter lite snurrande..hoppas att allt är väl med dig!? Kram från Sirpan!

  11. ❤❤❤kram❤❤❤

  12. Det ser ut som att du har tröttnat på att blogga. Men nu har det dykt upp ett nytt forum som kanske har lite av vad AB-bloggen hade. Kolla upp, själv gick jag med idag.

    KARMASTUDIO. Vad det handlar om kan du se här: http://skvitts.wordpress.com/2013/08/07/gamla-aftonbladet-bloggare-2/

    Det är ju nytt och man vet aldrig vad det kan bli av det, men ambitionen tycks vara att man som bloggare också ska kunna ha en bra kontakt med andra som bloggar på samma site, som det var på AFTONBLADETs blogg.

    Hoppas du dyker upp där.
    Kram!
    /Skvitt


Kommentera

Kategorier

